FN-forbundet er en lille organisation, som er en del af den store familie af FN-forbund i hele verden, samlet under World Federation of United Nations Associations. Vi har alle det til fælles, at vi arbejder for en bedre verden og et mere effektivt FN ved at engagere borgere – unge som ældre – i det globale ansvar.

Vores medlemsgrundlag spænder vidt. I FN-forbundet samles United Nations Youth Association Denmark, DanMUN, FN-forbundets Venner og FN-forbundets Folketingsgruppe. Blandt vores kollektive medlemmer finder vi politiske partier, venskabsforeninger, religiøse organisationer, fagforeninger og interesseorganisationer. Blandt vores individuelle medlemmer finder vi unge og gamle; studerende, forskere, diplomater og borgere, der ønsker en bæredygtig verden. Med deres medlemskab viser de, at der er en folkelig opbakning bag FN og multilateralt samarbejde.

Nogle af vores medlemmer yder en ekstra indsats. De vælger at være aktive i vores kredse, skoletjenester, interessegrupper og ledende organer.

Tilsammen er vi den folkelige bevægelse for FN. Fordi vi tror på globalt ansvar.